Quentin Tarantino filmjei a legrosszabbtól a legjobbig
2016. február 09. írta: aron.kovacs

Quentin Tarantino filmjei a legrosszabbtól a legjobbig

tarantino.jpg

Quentin Tarantino hatása felbecsülhetetlen a modern mozira, nem kevesen a legjobb élő filmrendezőnek tartják és nem kevés filmje van ott minden idők legmagasabbra értékelt filmjei között. Azoknak a rendezőknek az egyike, akiknek stílusát azonnal fel lehet ismerni és nem lehet összetéveszteni senkivel. Rengetegen próbálkoztak hasonló filmet csinálni Tarantino klasszikusaihoz több-kevesebb sikerrel de általános igazság, hogy még Tarantino leggyengébb filmjei is jobbak ezeknél és sok másnál.

Az amerikai független film egyik legfontosabb alakja, filmjeit az erőszak különösen naturális ábrázolása, a trágár szövegekkel teli, humoros párbeszédek, a nemlineáris történetmesélés, a szatirikus témák, a hetvenes évek B-filmjeit idéző stílus és zeneválogatás, az energikus érzet, a popkultúrai utalások és Samuel L. Jackson szerepeltetése jellemzi. Most, hogy kijött Tarantino nyolcadik filmje, a western hagyományos karaktereit a Tíz kicsi néger alaphelyzetével keresztező Aljas nyolcas, úgy érzem ideje visszatekinteni a pályafutására. Nézzük hát, mik voltak Tarantino legnagyobb sikerei és kudarcai:

8. Kutyaszorítóban (1992)

reservoirdogs.jpg

Néhányan biztos elborzadnának, ha látnák ezt, mivel a Kutyaszorítóban még mindig Tarantino egyik legnépszerűbb filmje - annak ellenére, hogy plágium vádjai is felmerültek, főleg az 1987-es Lángoló várossal kapcsolatban. A Kutyaszorítóban első bemutatója idején nagy sikert aratott a független film világában és máig klasszikusnak és az egyik legnagyobb kultfilmnek számít. A Kutyaszorítóban egyáltalán nem rossz film - Tarantino sosem csinált rossz filmet - de ha egyet kéne választanom, ami egyszerűen nem olyan erős mint a többi, akkor ez lenne az. Nagyon működik benne a zene (egy képzeletbeli rádió DJ-je vezeti fel a dalokat, aki néha beleszól a filmbe), ami olyan kevésbé ismert hetvenes évekbeli dalokból áll össze, mint a "Coconut" Harry Nilssontól. A Tarantino későbbi filmjeiben még erősebb, súlytalan témákról szóló gyönyörűen mocskos párbeszédek közül is szerepel itt néhány - természetesen a Madonnáról szóló a legjobb - és a szereplőlista is lenyűgöző. Harvey Keitel Mr. White és Michael Madsen Mr. Blonde szerepében a legemlékezetesebbek, de Steve Buscemi Mr. Pinkje is megér egy említést, Tim Roth Mr. Orange-e azonban sajnos nem ér fel hozzájuk. A Kutyaszorítóban erős bemutatkozás, ami sikerrel újragondolta a nagyvárosi bűnfilmet, de néhol érződik rajta a szűk költségvetés és egyszerűen nem olyan erős, mint a későbbi filmek.

7. Jackie Brown (1997)

jackiebrown.jpg

A Jackie Brown Tarantino harmadik filmje és az utolsó a nagyvárosi bűnfilm műfajából, ami az egyik legnépszerűbb rendőzévé tette a kilencvenes évek első felében. Ez a film azonban nem sokban hasonlít a Kutyaszorítóban vagy a Ponyvaregény sziporkázó párbeszédekkel és literszámra folyó vérrel teli borotvaéles fekete komédiáihoz. Ez Tarantino első és eddigi egyetlen regényadaptációja, Elmore Leonard egy 1992-es könyvéből készült és ez Tarantino "érett" filmje. Persze van benne egy Samuel L. Jackson által alakított nagyképű és furcsán öltöző gengszter, egy pszichopata füves Robert de Niro és egy kiöregedő szörföst játszó Bridget Fonda, de a Jackie Brown legerősebb eleme inkább a jobbára ismeretlen Pam Grier által, egész kiválóan alakított címszereplő és Robert Forster óvadékügynökének ízlésesen filmre vitt "felnőtt" kapcsolata, ami példa nélküli Tarantino életművéből. Sajnos a film története nem túl emlékezetes és még kevésbé eseménydús, viszont nagyon el van nyújtva, ami nem tesz jót neki. A Jackie Brown Tarantino legkevésbé jellemző filmje, amiben találunk jó megoldásokat és jó zenéket (Bobby Womack "Across 110th Street"-jéről például szerintem mindenkinek ez a film jut az eszébe, nem pedig A 110. utca, amihez eredetileg készült), de összességében nem a legsikerültebb munkája.

6. Becstelen brigantyk (2009)

inglouriousbasterds.jpg

A Becstelen brigantyk vegyes felvágott - néhány eleme a legerősebbek közé tartozik Tarantino karrierjében, de hatalmas hibákat is találunk benne. A nyitójelenet például Tarantino legjobbja: Christoph Waltz könnyedén zseniális alakítása a mézesmázos stílusból hirtelen kérlelhetetlenbe váltó náci tisztként és Denis Ménochet az egyre idegesebb gazdaként, a növekvő feszültség és a pokoli végkifejlet a legsokkolóbb dologgá teszik, amit valaha csinált (pedig Tarantino nem kevés sokkoló jelenetet vett fel). Szintén eredeti és nagyszerű a második világháború amerikai szemszögből való bemutatása, ahogy a képregényeken és akciófilmeken felnőtt katonák azt hiszik, a megoldás jól fejbe verni az ellenfeleket baseball ütővel, a győzelem kulcsa pedig az, hogy robbantsuk fel a teljes német vezérkart, mert ebben a világban ez teljesen kivitelezhető terv. A film csúcspontja, a lángoló mozi egyszerűen gyönyörű látvány, a néző akaratlanul is azt kívánja, bárcsak ez történt volna a valóságban is - hiszen ez a tökéletes hollywoodi befejezés, nem igaz? Sajnos a Becstelen brigantyk ennek ellenére sem olyan tökéletes film, amilyen lenni akar: a legnagyobb problémája, hogy túl hosszú, ezért néhány karakter menthetetlenül a háttérbe szorul, bizonyos jelenetek legalább kétszer több ideig tartanak, mint kéne (mint a kínosan hosszú, majd csalódást okozó befejezésű kocsmás rész vagy a mozis mészárlás felvezetése). Waltz alakítása, ahogy már említettem, zseniális, nagyon érdekes a rengeteg asztalnál ülős jelenet és a gondolat, ami köré a film épül friss és eredeti, de végeredményben a Becstelen brigantyk túl sokat akar és ebbe bukik bele.

5. Django elszabadul (2012)

djangounchained.jpg

Az a folyamat, hogy Tarantino egyre inkább a "szélesvésznú" mainstream mozi felé fordult a Kill Bill-lel kezdődött el, de egyértelműen a Djangóval érte el a csúcspontját. Ez volt Tarantino első westernje, bár az imént említett filmjében is érezhető volt a műfaj hatása, ahogy a hagyományos westernes párbajjelenetek is feltűntek olyan filmjeiben, mint a Kutyaszorítóban vagy a Ponyvaregény, de a Django már a címével is Sergio Corbucci 1966-os spagettiwesternjére utal, bár ezen kívül nincs túl sok köze hozzá. Ez a film egy kicsit kilóg az életműből lineáris történetmesélése miatt, de ez nem baj, hiszen úgysem illene az ide-oda ugráló narráció ehhez az epikus westernhez. A Django a Becstelen brigantykkal ellentétben egy tömörebb film, amiben jóval kevesebb felesleges jelenet vagy elnyújtott, unalmas részt találunk, ahogy a karakterek kidolgozása is erősebb. Waltz itt is nagyot alakít - ezúttal pozitív, vagy legalábbis antihősi szerepben - de a legjobb Leonardo DiCaprio a beteges Calvin Candie, valamitn Samuel L. Jackson a hűséges rabszolga, Stephen szerepében. A Jackie Brown tisztelgés volt a hetvenes évek blaxploitation filmjei előtt, de a Django már sokkal erősebben belemegy a hagyományosan afroamerikai témákba - főleg a rabszolgaságba. Az egyetlen probléma, hogy nem nagyon tud túljutni a kliséken: Django az elnyomott rabszolga, aki felszabadul és elindul, hogy bosszút álljon a gonosz, elnyomó fehéreken, akiket a pszichopata Candie személyesít meg. Az egyetlen árnyaltabb figura Stephen, a saját fajtáját gyűlölő, a fehérek talpnyalójává süllyedő szolgáló, aki valójában a legfontosabb karakter ebben a filmben.

Tehát vannak mélyebb rétegei is a Djangónak, de közben ez Tarantino leginkább populáris filmje és jó értelemben az. Ha könnyed szórakozásra vágyunk, ahhoz ebből az életműből ez a film áll a legközelebb.

4. Grindhouse - Halálbiztos (2007)

deathproof.jpg

A Halálbiztos a fekete bárány Tarantino életművében - kijelentette, hogy ezt tartja legrosszabb filmjének és sok kritikus meg néző is hajlandó egyetérteni vele, pedig valójában nagyon szórakoztató darab ez. A Kill Bill és a Becstelen brigantyk között készült, két nagy költségvetésű, szélesvásznú projekt között, ezért az átlagember számára kiesik az életműből. A története is sokkal egyszerűbb, mint a bonyolult, több szálon futó társaié: két csapatnyi szexuálisan túlfűtött fiatal lányt üldöz egy pszichopata kaszkadőr, akik halálbiztos autójával képes mindenkit megölni úgy, hogy neki kutya baja se legyen.

A Halálbiztos egy kísérlet volt a hetvenes évek exploitation filmjei és grindhouse mozijai hangulatának újrateremtésére a sivár kétezres években - egy olyan időszaknak, amikor a mozikban tényleg ilyen egyszerű, erőszakos, vicces és szórakoztató filmek mentek esténként, amikért nem kellett egy vagyont kifizetni, viszont jól érezhetted magad másfél-két óráig. Talán nem volt a legjobb ötlet kétrészesre csinálni a filmet, hiszen így a cselekmény nem olyan hatásos, de ezen kívül a Halálbiztos egy hibátlan rejtett gyöngyszem. Kurt Russell alakítása a beteges kaszkadőrként nagyszerű, ahogy a végtelen beszélgetések a szexről, arról, hogyan esett bele Zoë Bell egy árokba, az önvédelemről és még egy kicsit a szexről végig nagyon szórakoztatóak. A "tapadós tánc" jelent a Coasters "Down in Mexico"-jára számomra a legjobb, amit Tarantino valaha felvett az utolsó autós üldözés (amelyet Bell szinte végig egy 1970-es Dodge Challenger motorháztetőjén tölt) pedig szintén a műfaj legjobbjai közé tartozik. Ja, és a vége, ahol a lányok jól elverik Kaszkadőr Mike-ot, na az Tarantino egyik legkielégítőbb befejezése. A Halálbiztos sokkal jobb film, mint amilyennek gondolod.

3. Aljas nyolcas (2015)

thehatefuleight.jpg

Tarantino legújabb filmje újra eltávolodik attól a szélesvásznú mozis stílustól, ami a Kill Bill óta meghatározza a pályafutását és visszatér a Kutyaszorítóban minimális alaphelyzetéhez: néhány ember be van zárva egy épületbe, sokat beszélnek és a vége felé egyre több vér folyik. Még Tim Roth és Michael Madsen is újra megjelennek a nosztalgia kedvéért. Az Aljas nyolcas azonban igazából nagyon messze van attól a filmtől és minden mástól is, amit Tarantino valaha készített, pedig bizonyos értelemben az utóbbi időkben készült filmjeinek logikus folytatása.

Miközben eddig minden Tarantino filmben volt legalább egy olyan karaktert, akivel együtt tudtunk érezni (Mr. Orange a Kutyaszorítóban-ból, Butch a Ponyvaregényből, a Menyasszony a Kill Billből, a lányok a Halálbiztosból, Shosanna a Becstelen brigantykból és Django a Djangóból) a rengeteg szar alak között, az Aljas nyolcasban nem találunk ilyet. A cím nagyon találó - ebben a társaságban mindenki aljas, legyen szó Kurt Russell erőszakos és könyörtelen hóhérjáról, Samuel L. Jackson nyugodtan hazudozó fejvadászáról vagy Walton Goggins rasszista seriffjéről. Miközben a Django nagyrészt közhelyes képet festett a rabszolgatartó Amerikáról, az Aljas nyolcas sokkal brutálisabb és őszintébb képet mutat erről is: Samuel L. Jackson karaktere kezdetben a feketék jogaiért kiálló, felvilágosult alakként jelenik meg, de aztán kiderül, hogy őt sem választja el semmi a fehérek vérszomjától és ugyanúgy gyilkos indulatok rejtőznek benne. Az Aljas nyolcasban senki se jobb a másiknál, a történet (ami Agatha Christie Tíz kicsi négeréhez hasonlít: néhány idegen összezárva, egy vagy több nem az, akiknek mondja magát) itt mellékes, a karakterek közötti feszültség, a múltjukban megbúvó sérelmek a fontosak, amikre a rengeteg párbeszéd alatt derül fény. A film zárójelenete, ahol a vértől mocskos, haldokló férfiak szörnyű művüket szemlélik, miközben megnyugtatásként Warren hamis Lincoln levelét olvassák fel, az eddigi legerősebb Tarantino befejezései közül.

A szereplők nagy része szokás szerint nagyszerű: Russell a kivénhedt, kegyetlen fejvadász és Jackson az indulatos, mindig bosszúra vágyó Warren szerepeiben tökéletesek, de a legjobb az elfogott rabló Daisy Domergue-t ördögien alakító Jennifer Jason Leigh, ahogy Goggins is erős az ellentmondásos seriff szerepében. Ennio Morricone (!!) visszafogott filmzenéje is működik, Tarantino itt elhagyja megszokott, hetvenes évekbeli popdalait a néhol elég vészjósló, egységesebb háttér kedvéért. Az Aljas nyolcas Tarantino eddigi legkomolyabb filmje, nem olyan erőltetetten "felnőttes", mint a Jackie Brown, hanem igazi, súlyos és halálosan komoly remekmű.

2. Ponyvaregény (1994)

pulpfiction.jpeg

A Ponyvaregény minden kultfilmek legnagyobbika, a kilencvenes évek talán legfontosabb filmje és a popkultúra egyik csúcspontja. Az a fajta film, amit az ember nem megnéz, hanem fejest ugrik bele, egy olyan film, amiben mára szinte az összes dialóg ikonikusnak számít. A Ponyvaregény a nagyvárosi bűnfilm igazi megújítása, minden megvan benne, amitől a Kutyaszorítóban izgalmasnak és újnak hatott, csakhogy itt minden erősebb. A durva és vicces párbeszédek, az első látásra felejthetetlen karakterek, a vértől tocsogó jelenetek, a több szálon futó és nemlineárisan elbeszélt cselekmény, ami a közepével kezdődik, majd az elejével és a végével folytatódik, majd újra a közepére tér vissza, a csodálatos kísérőzene (Dick Dale "Misirlou"-ja most már örökre a "Ponyvaregény zenéje"-ként lesz ismert, a "You Never Can Tell" pedig, mint az a dal, amire Vincent Vega és Mia Wallace táncolnak Jack Rabbit Slims twistversenyén) itt egyaránt tökéletesen működik. Azért nem a Ponyvaregény van az első helyen, mert ennek ellenére azért mégsem tökéletes film, a pincés jelenet például feleslegesen gusztustalan és van benne néhány felejthetőbb rész és történetszál.

Azonban egyvalamit nem lehet tagadni: bizonyára soha sem készült coolabb film, mint a Ponyvaregény.

1. Kill Bill (2003/2004)

killbill.jpg

Tudom, hogy a Kill Bill igazából két film, de szerintem semmi értelme különálló munkának venni az első és a második részt, mert a kettő együtt értelmezhető igazán. A Kill Bill Tarantino legambiciózusabb projektje, egy tisztelgés minden elfelejtett B film és minden különböző stílus előtt, amiket még akkor nézett tucatszámmal, amikor egy videóüzlet eladójaként dolgozott. A Kill Bill egy epikus, világ körüli bosszútörténet a középpontban Tarantino legjobb hősével, Uma Thurman Menyasszonyával akinek célja, hogy levadássza régi orgyilkos csapatának tagjait cserébe azért, hogy megölték a vőlegényét és meg nem született gyerekét és majdnem őt magát is. A film tisztelgés az olyan műfajok előtt, mint a spagettiwestern, a blaxploitation, a kínai vu-hszia, a japán yakuza és szamuráj, valamint a Hong Kongi kung-fu filmek a hatvanas-hetvenes évekből.

A Kill Bill volt Tarantino váltása a korai gengszterfilmek világától a több műfajt egyesítő, nagyszabásúbb mozik felé és ez volt a legjobb példa erre az új stílusra. Thurman karrierje legjobb alakítását nyújtja Menyasszonyként, de Lucy Liu is nagyon emlékezetes O-Ren Ishii-ként, meg persze Daryl Hannah is Elle Driverként. David Carradine Billje különösen az első részben izgalmas, ahol csak a kezét mutatják az egyik legemlékezetesebb jelenetben. A személyes kedvenc pedig - természetesen - örökké a Chiaki Kuriyama által alakított Gogo. A harcjelenetek nagyszerűek, az apró részleteket kiemelő filmezés is izgalmas és a Menyasszony története egyszerűen a legkerekebb és legkielégítőbb dolog, amit Tarantino valaha filmre vitt. RZA zenei kísérete is emlékezetes, az a jelenet, amikor O-Ren Ishii és bandája bevonulnak az étterembe a "Battle Without Honor or Humanity"-re, az ott van az öt legkirályabb jelenet között Tarantino életművében. A Kill Bill pedig máig a rendező legnagyobb művészi állítása és legsikeresebb projektje is.

A bejegyzés trackback címe:

https://thesmith.blog.hu/api/trackback/id/tr348373460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2016.02.10. 09:36:51

Alkonyadtól pirkadatig? Amúgy az én kedvencem, amikor egy részt rendezett a Las Vegas-i Helyszínelőkben.

(Nem lehet átállítani a komment betűk színét feketére, mert így a fehéren ez a halványszürke olvashatatlan.)

totalnick 2016.02.10. 09:37:26

ezt valami tini osztályozta? Szánalom.

J.W. Booth 2016.02.10. 09:38:44

Hát, elég nagy bátorság a Ponyvaregényt nem az első helyre tenni. Szerintem a Kutyaszorítóban is előkelőbb helyet érdemelne, ill. hiányzik a Négy szoba

J.W. Booth 2016.02.10. 09:39:15

@Csibefogó: azt szerintem nem ő rendezte

aPollo 2016.02.10. 09:40:22

Nem vagyok nagy rajongója Tarantinónak, de a Kutyaszorítóban sztem messze a legjobb filme, a Halálbiztos meg nézhetetlen számomra. Érdekes lista, de ez is egy vélemény.

prukker 2016.02.10. 09:44:30

Kill Billt előre? A leguncsibb filmje volt. Nekem 2 első hely van: Ponyvaregény és Kutyaszorítóban...

Igen, csatlakoznék egy előttem szólóhoz: ez a lista egy 14 éves lányé lehet. max. Bár abból meg hiányzik az Alkonyattól pirkadatig...
Szóval hülyeség az egész, ahogy van:)

thegabcsi 2016.02.10. 09:46:00

Na ez direkt provokatív, a kutyaszorítóban a legszarabb? WTF?

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2016.02.10. 09:46:49

@J.W. Booth: Igazad van, főszereplő, meg producer, de Robert Rodriguez rendezte.

totalnick 2016.02.10. 09:47:22

Az Alkonyattól pirkadatig Robert Rodriguez film! Tarantino "csak" szerepel benne, és a forgatókönyvet írta. Amúgy az is ugyanúgy átmegy egy baromságba a végén, ahogy a Gjango is.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.10. 09:47:35

huhh, nagyon nem értek egyet a listával, de ilyenek ezek a listák :D

Szerintem a legjobb a Kutyaszorítóban, meg a Jackie Brown, a legrosszabb meg a Becstelen Brigantik.

thegabcsi 2016.02.10. 09:48:35

1. Kutyaszorítóban
2. Kill Bill
3. Ponyvaregény
4. Becstelen brygantik
5. Django elszabadul
6. Jackie Brown
7. Grindhouse
Aljas 8-ast nem láttam.

ifjú padavan 2016.02.10. 09:57:59

Szerintem nem kellene ezt erőltetni. Annyi szép hobbi van még, ne foglalkozz filmekkel pls.

inebhedj - szerintem 2016.02.10. 09:59:29

@prukker:

Bár ízlések és pofonok, de egyetértünk, a Kill Bill rém unalmas, nem egyszerűen Tarantinotól, de egyenesen filmként is rossz. nagyjából 30 perc gyakorlati történés (elviselhetetlenül) mozihosszúra nyújtva.

Gazz 2016.02.10. 10:00:10

@Csibefogó: Az Rodriguez, nem Tarantino.

Gazz 2016.02.10. 10:00:49

Nagy gratula a Kill Bill első helyéért.
Többször nézős, mint a Ponyvaregény.

Po 2016.02.10. 10:01:47

@prukker: +1, hülyeség ahogy van :)
Ugyanakkor aPollo jól mondja, ez is egy vélemény, ha neki ez a listája, akkor így járt, véleménnyel feleslges vitatkozni.

Szerintem (és ez sok más kult rendezőre is igaz), nagyjából az eltelt idővel arányos a minőség, a korai munkái a legjobbak, mint a Kutyák meg a Ponyva, True Romance meg a Killers (mondjuk azokat csak írta). a Rodriguezzel közös Négy szobá(ból az utolsó kettő) meg Dusk till down. Ennek a blokknak nagyjából a Jackie Brown a vége - mellesleg a bloggernek nagy feketepont a "a jobbára ismeretlen Pam Grier" miatt...

Aztán a 2000es évek, ami már érezhetően gyengébb (Kill Bill, Grindhouse) a Basterds meg már átmenet és inkább a Django vacak szintjéhez közelít.
Mármint szerintem, mert persze ez is csak egy vélemény :)

(Nyolcast kihagytam, mert még párszor meg kéne nézni mielőtt elhelyezem a listán... fura, vegyesfelvágott és zavaros film az... lol )

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2016.02.10. 10:01:51

Me, vitatom taratino hatását, ott voltam bp-i Ponyvaregény premieren.De már unom, hogy mindig ő van elemezve. Annyi jó rendező volt az elmúlt 100 évebn, de minig mindenki ezt a 8 filmet elemzi.
Egy Cronenberg, egy Greenaway, egy Ozon lista nem lehetne?
Nagyra tartottam, de igazából a Ponyvaregény óta ő sem mutatott újat.

dîszkorzo 2016.02.10. 10:03:12

Ne írj filmekről . Ha a kutyaszorítóban nem top 3 ,akkor valamit nagyon félre értettél!

stoppos76 2016.02.10. 10:07:45

thegabcsi-val kell egyetértenem. A grindhouse-t nem tudtam megnézni, a Jackie Brown-t pedig végigszenvedtem.

palq75 2016.02.10. 10:10:54

Hát barátom te sem vagy valami nagy film szakértő.
Az én sorrendem:
1. ponyva
2. jackie
3. kutyaszorító
4. négy szoba
5. django

A többi filmje nagyon unalmas középszerű.
A Kill Bill meg egyenesen FOS.

khamul 2016.02.10. 10:26:52

A Halálbiztos nagy csalódás volt, ki is dobtam a dvd-t a francba.
Szerintem a Django is csak a Becstelen Brigantykhoz képest volt jó.

Jackie Brown szuper, csak fél órával hosszabb a kelleténél.

Az első két hellyel viszont egyetértek.

baggins21 2016.02.10. 10:29:45

"A Halálbiztos a fekete bárány Tarantino életművében - kijelentette, hogy ezt tartja legrosszabb filmjének és sok kritikus meg néző is hajlandó egyetérteni vele, pedig valójában nagyon szórakoztató darab ez."

Akkor mi nem egy filmet néztünk. Adott 4 hülye p*csa, akik 1 órán keresztül pofáznak a semmiről és semmi nem történik, 3 perc alatt meghalnak, majd kapunk újabb 4 hülye p*csát, akik ugyan úgy pofáznak a semmiről 1 órát, majd 10 perc alatt kinyírják Kurt Russelt. Hát ez baromi szórakoztató tényleg...

Alotharian 2016.02.10. 10:30:51

Szubjektív, mint minden más lista. Nálam más a sorrend. Nekem pl. tetszett a Jackie Brown, és nem volt túl hosszú. A Kill Bill meg igen, és bár vannak benne erős jelenetek, mint egész szerintem gyenge.

A négy szoba nemcsak Tarantino filmje, de az által rendezett jelenet messze a legjobb benne, és nálam is kiemelkedő.

elemes 2016.02.10. 10:38:43

tisztelgés ez előtt, tisztelgés az előtt... mondhatjuk, hogy saját ötlet helyett eltúlzott másolt részletekből állnak a filmjei...?

Ja, a négy szoba, az egész jó volt az ujjlevágós rész kivételével, ami szintén jó, de hogy is kell ezt mondani, tisztelgés Roald Dahl előtt.

virgo 2016.02.10. 10:41:24

A Kill Bill Tarantino egyik legszarabb filmje, alig bírtam végignézni.

Feiertag Erik · http://fastfoodcentral.blog.hu 2016.02.10. 10:43:47

Halálbiztos első fele nagyon jól sikerült, de mikor megjön a második adag csaj, jön egy iszonyat unalmas fél óra ami tönkreteszi az egészet.

Az én listám valahogy így nézne ki:
1. Ponyvaregény
2. Kutyaszorítóban
3. Jackie Brown
4. Becstelen Brigantyk
5. Kill Bill
6. Aljas Nyolcas
7. Django Elszabadul
8. Halálbiztos

kroni1 2016.02.10. 10:46:17

Hát sok mindent állítanék, csak azt nem, hogy a Kill Bill volt a legjobb filmje, mert nálam azt bármelyik megelőzi.. Több előttem szólóval egyetértésben azt mondom, hogy messze a Ponyvaregény és a Kutyaszorítóban voltak a legjobb filmjei.

Rónarider 2016.02.10. 10:52:40

Ez egy blog, nem kinyilatkoztatás.
Szóval éppen mindegy a listázás.

A Kill Billen én is bealudtam kétszer is, szóval mondhatjuk hogy kimaradt, egyszerűen képtelen vagyok végignézni.
A Bulletproof/Grindhouse pedig tetszett, ahogy a 4 szoba is, a Ponyvaregény is, a Jackie Brown is.
A Django nem annyira egyértelműen vázlatos-klisés szerintem, mint a posztoló szerint, másrészt egy fekete rabszolga akinek eszközei és képessége is van a bosszúra nem alapít cukrászdát egy filmben sem, csakhogy ne legyen klisés. És nem bosszú, hanem lány(asszony) szabadítás a motiváció.
Meg kell néznem még egyszer, de szerintem egy jó film az is.
A többit egyszer láttam, nem is nagyon emlékszem, szóval annyira nem bejövősek.

mixtura.pectoralis 2016.02.10. 11:00:13

Szerintem:

1. Kutyaszorítóban
2. Ponyvaregény
2. Becstelen brigantik
2,5. Kill Bill
3. Jackie Brown
4. Django elszabadul
99. Grindhouse
Aljas 8-ast nem láttam (de amit olvastam róla valószínűleg 5-98 helyek valamelyikére kerül).

tudjukkik 2016.02.10. 11:01:48

1. Ponyvaregény
2. Kutyaszorítóban

Tuskó 2016.02.10. 11:04:56

My name is Buck, I cam to...

Tuskó 2016.02.10. 11:06:17

@Tuskó: ...nyilván "came"...

ungabunga 2016.02.10. 11:11:45

@palq75: Nohát, nem gondoltam, hogy van valaki, aki 100%-ig ugyanazt gondolja, mint én!

Byk001 2016.02.10. 11:16:44

Az nagy gáz, ha nekem a Misirlouról először a Taxi ugrik be, és csak egy-két pillanattal később a Ponyvaregény?

Parajpuding 2016.02.10. 11:23:05

A Kill Bill az első? Végignézni sem tudtam.

Leone_510 2016.02.10. 11:25:34

@Feiertag Erik: ember ! , ez az én sorrendem is, te valami tudsz :) , akiknek hasonló ők is :), a posztolót nem bántom

soarvány 2016.02.10. 12:09:39

Kill Bill, Ponyvaregény, helyenként nehezen nézhető, de megmarad, és van hangulata, már ha az ocsmányságot annak lehet nevezni. Az olaszok szépérzékének, és az amerikaiak erőszakosságának furcsa keveréke.

soarvány 2016.02.10. 12:13:22

@soarvány: Értéke abban van hogy az arcába mond/mutat a nézőnek olyasmiket, amiről talán nem is akarna tudni. A modern filmeken edződött néző eltompult fájdalomérzetét jégcsákánnyal kezeli

nem várt fordulat 2016.02.10. 12:49:04

hát, az, hogy a 4 szoba nem került bele, az nagyon erős mínusz.

Szerintem a Kutyaszorítóban verhetetlen, szépen megágyazott a ponyvaregénynek. A Kill Bill pedig már annyira durván utánérzés volt a kettő után, hogy én végig sem bírtam nézni.

Butch Cassidy 2016.02.10. 13:10:41

Kicsit megnyugodtam, hogy a Kill Bill másnak is gondot okozott. Én 4 nekifutásból bírtam végignézni és így is csak kötelességből. A Grindhouse viszont, amitől nem vártam sokat, egész szórakoztató volt. A Ponyvaregényt elsőségét nem lehet vitatni.

KUNTYI 2016.02.10. 13:45:41

én bevenném a sorba true romance-t. igaz, hogy csak a forgatókönyvet írta, de beleillik a sorba.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.02.10. 14:04:38

A legjobb a Brigantik a leggyengébb a Kill Bill. A többiről lehet vitatkozni..

fastbackupod 2016.02.10. 14:15:16

aron.kovacs!
A jellemzéseid, illetve az általad felállított sorrend rettentően gáz és tragikus szemléletmódot tükröz (bár ez pusztán az én véleményem).
Szubjektív vélemény van, ez elfogadható, ebből a szempontból kifogástalan, amiket írtál, csak ezt baromira elfelejtetted nyomatékosan kihangsúlyozni. 8 film közül kiválasztod azt, ami neked tetszik, majd tényként közlöd, hogy ez miért jó/miért a legjobb.
Nekem (de ahogy olvastam, nem csak nekem) a cikked több sebből is vérzik, de a legfőbb tré vele talán az, hogy kimaradt belőle a "szerintem", "véleményem szerint", "NEKEM ez azért tetszett/NEKEM ez ezért nem tetszett" stb. Érzed már, hogy mit rontottál el?
Amint szubjektív listát írsz és ezt hangsúlyozod, helyén van a leírásod. Viszont enélkül a "A Kill Bill pedig máig a rendező legnagyobb művészi állítása" és hasonló full magánvéleményt tükröző mondatok felháborítóak! Az, hogy szerinted ez így van, az egy másik történet, örülünk neki, pask-pask! Ha ezt sikerült a fenti 8-as listából a legzseniálisabbnak titulálnod, akkor csodálatos, ne kapargasd, majd elmúlik, de kérünk téged, ne nagyon jellemez többet filmeket/rendezőket, ha azok komplexitása picit is meghaladja a Michael Bay cizellálta univerzumot, mert lássuk be, nem nagyon megy neked :(
(csak azért kommenteltem, mert a kolléganőim rábukkantak erre az iromány-listára, és meghallottam azt, ahogy egyik a másiktól kérdezi, hogy 'a Ponyvaregény és a Django tök jó volt, de a Kill Bill-t még nem láttam, tényleg az a legjobb filmje?' Ekkor pattantam fel, hogy hol hallották/látták ezt az emeletes baromságot - MAGÁNVÉLEMÉNY)
U.I.: Őket + még egy eltévelyedett arcot sikerült meggyógyítanom, de aron.kovacs, légy szíves ne fertőzz másokat össze a gondolataiddal.
Köszönettel,
A Világ

horszasz_ 2016.02.10. 14:24:59

@Csibefogó: Az Alkonyattól pirkadatig jó film, de nem Tarantino (a közhiedelem ellenére sem). Tarantino valamilyen producere volt.

RoyS 2016.02.10. 15:33:24

Nincs miért lehurrogni a srácot, minden ilyen lista szubjektív. Azoké is, akiknek a Kutyaszorítóban a kedvence. Nekem speciel szintén a Kill Bill a top, és a Kutya elég hátul van. (Mondjuk a Halálbiztos még hátrébb...) És a filmekről írt elemzésekkel 90%-ban egyetértettem, ami nagyon-nagyon ritkán szokott előfordulni. (Ezért is szóltam hozzá, amúgy azt sem szoktam.) Ja, és nem 14 éves lány vagyok. Elmúltam 40, és legalább 3-4000 filmet láttam életemben, a némafilm klasszikusaitól a legújabb blockbusterekig.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.02.10. 15:41:52

ha nem let volna a ponyvaregeny azt sem tudnank ki az a tarantino

hvuk 2016.02.10. 15:50:45

Nagyon viccesek a kommentek. Abban nagy egyetértés van, hogy a cikkíró hülye és hozzá nem értő, de mondjuk speciel a filmek sorrendjében már erős véleménykülönbségek vannak. Egyesek szerint a Brigantik a legjobb, mások azt tök utolsónak teszik. Szóval ez tényleg szubjektív műfaj.

Nemrég újranéztam a Kutyaszorítóban-t és nekem sem jött be annyira mint régen. Azt nem merném megkockáztatni, hogy megöregedett, mert még mindig friss, de már egyértelműen nem a legjobb. Nálam is egyértelműen a Ponyvaregény a legjobb amúgy.

Ja, négy szobából ő csak az utolsót rendezte. Az első két epizód szerintem egyértelműen vacak, a legjobb a 3. (Rodrigez rendezése), majd az utolsó (ez Tarantinóé),

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2016.02.10. 16:07:53

@horszasz_: Már fentebb elismertem a hibámat, Robert Rodriguez volt arendező.

Flasztimill 2016.02.10. 16:15:41

Jézuska! Mi ez a lista? A grájndháusz egyáltalán hogy kerül ide? A Pulp Fictionről amit írtál az számomra értelmezhetetlen!!! "mégsem tökéletes film, a pincés jelenet például feleslegesen gusztustalan és van benne néhány felejthetőbb rész és történetszál." Atya isten...
Nálam:
1. Jackie Brown
2. Pulp Fiction
3. Kill Bill vol. 1
4. Inglourious Basterds
5. Four Rooms - Segment:The Man from Hollywood
6. Reservoir Dogs
7. Kill Bill vol. 2
8. Django Unchained
A Hateful Eightet még nem láttam, de a Death Proofnál biztos jobb.

yeahyeahyeahs 2016.02.10. 16:23:33

@fastbackupod: Döntsd már el, most az a bajod, hogy nem hangsúlyozza a listájáról, hogy ez a saját véleménye? (De amúgy mennyire kell hülyének lenni ahhoz, hogy ne legyen egyből teljesen egyértelmű, hogy egy saját blogon közzétett saját lista, az saját vélemény?)
Vagy pedig az, hogy nem egyezik a véleménye a tieddel, vagyis bocs "A Világéval"?
Mert a kettő, még véletlen sem ugyanaz, sőt nem is kicsit ellentmondásos, hiába próbálod összemosni.
(azt meg tényleg hagyjuk, hogy ez az aláírás, hogy fér össze a "hú de különösen nyomatékosítani kell, hogy ez csak magánvélemény" című hisztivel)

abw 2016.02.10. 16:40:55

@aron.kovacs: ez egy gyáva lista :(. Hiányzik pont az belőle, ami a címben csábít, a legrosszabbtól a legjobbig. Tarantinot tökösebben illik értelmezni...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2016.02.10. 19:49:08

@hagyma: DEHOGYNEM. A KUTYASZORITOBAN-T vhs-EN KOLOCSONOZTEM KI, AMIKOR MEG NEM JELENT MEG A PONYVAREGENY. Oups. Caps Lock. Szoval tudnank.

Jackie Brown a legviccesebb. a reservoir dogs minimal de jo. ponyvaregeny elcsepelt, a tobbi filmje pedig egyaltalan nem jo. De sok jobb rendezonek is csak max. 2-3 jo filmje van.

Bad Ass Cinema 2016.02.10. 21:34:52

Ez egy szubjektív lista, vitatkozni értelmetlen. Az elemzések meg tetszettek!

xclusiv 2016.02.11. 00:07:51

Nyilván szubjektív a műfaj, de nálam a kill bill az utolsó, a pulp és az inglourious pedig az első kettő.

Amúgy faszkorbács egyrészt a blog.hu "dizájnereinek", másrészt meg mindenkinek aki ezt az undorító skin-t nem cseréli le.
Világosszürkén közepesen szürke, brávó, de tényleg!
A meken max fényerőn tuti jól mutat kora délután, az meg le van szarva aki használni is szeretné, ehh...

aron.kovacs 2016.02.11. 07:08:58

Ez egy személyes lista, nem azért írom, hogy mások rangsorát megváltoztassam, legfeljebb azért, hogy esetleg megnézzék , vagy újra megnézzék Q. T. filmjeit. Tarantino legtöbb filmje 10 pontos ( szerzői rendező, ismétli magát,úgy, de minden szerzői rendező ezt teszi), s lehet érvelni amellett, hogy melyik film áll egy rangsor élén a Kill Bill, vagy a Kutyaszorítóban. De az érvelés nem egyenlő a durva hanggal. Dehát magát minősíti mindenki. Én így látom, más másképp. "Nincsen semmi egészen úgy". Köszönöm, a segítőkész véleményeket és a figyelmet.

GEORGE 2017.04.07. 16:20:05

Ezzel sokan vitáznának, szerintem maga A Mester is.De ezt hagyjuk meg szubjektív véleménynek.Elolvastam, mert beadta, de nem értek egyet, minthogy ha ezt a blogot én írtam volna akkor Te nem értenél velem egyet.Ennyi, nem is ragozom tovább.A sok okoskodó meg kezdjen el gondolkodni, hogy a köz ízlése lehet nem egyezik.MAx a sablonos hülyegyerekeknél, de akkor irány a fodrász, csákó frizura, tű pajesz, borostásra nyírni a szakállt.Hypster szemüveg, meg mellé egy nagynyelvű magasszárú csuka(lehetőleg Tisza), egy strecs(ez nagyon fontos, hogy feszüljön) bokalegyező répagatya, egy valamelyik metál banda pólója, akiről sosem hallottál, és ha meghallgatnád a zenéjüket, akkor BIZTOS nem tetszene, és persze LongBoard, mert anélkülsehova.Mellé lehet még egy 2014-es beugró karszalagja amit akkor sem veszel le, ha a kezedet vágják le, és trendin nyomathatsz mellé ilyen kurvaalternatívvagyokésegyedi fültágítót, meg piercing-et mindenhova.Jaj, és persze igyál Gösser Lemon 0%-ot valamelyik romkocsmába(ez fontos, ne sima pub-ba menj be!!!), és legyél kurvára vega.

Senkit nem állt szándékomban megsérteni, de kb ennyire lehet beskatulyázni a blog íróját is.Nem mindenki egyforma.Neki ez a lista tetszik, és ez a filmsítlus, másnak meg más.De

GEORGE 2017.04.07. 16:22:18

jaj.RESPECT tetoválás is kell jól látható helyre.Bocs, de ez lemaradt